A lánchajtással összemérve a vezérműszíjnak kétségkívül vannak előnyei, ilyen pl. a kisebb súly, és zaj. Ennek ellenére vannak gyártók, melyek kitartottak a hosszabb élettartamú, szakadásra kevésbé hajlamos lánchajtás mellett. (Ez alól vannak persze kivételek, ismerünk pl. egy korszerű, közvetlen befecskendezéses V6 motort, neves gyártótól, ahol 140e km-ig három (!) láncszakadás következett be. Egyik kedvelt márkánk is elhíresült rövid vezérműlánc élettartamáról)

A vezérműszíjak első generációjának anyaga még neoprén volt. Az 1980-as évek közepén jelentek meg az un. HSN alapú szíjak, (“erősen telített nitril”) melyek hőmérséklet állósága kedvezőbb. A vezérműszíjak első generációja trapéz fogprofillal készült. Később a gyártók áttértek a kerek, illetve módosított kerek fogprofilokra, ma ezek a jellemzőek. A csereperiódust a gyártók általában 60- és 120,000 km. között adják meg.

A trapéz fogprofilú szíjak felismerése nagyon egyszerű. A kerek, illetve módosított kerek profilú szíjak között már jóval kisebb a különbség. A pirossal megjelölt rádiusz kerek fogprofil esetén kisebb, ott a fog/foghézag görbe ezért kevésbé szabályos.

A vezérműszíj -és az ehhez kapcsolódó alkatrészek köre- kényes terület. Itt még egy kisebb tévedésért vagy mulasztásért is fizetni kell, csupán az a kérdés, hogy a szerkezet mennyi idő múlva és mennyire vaskos számlát nyújt be.

Miért velünk cseréltessen?

– Használt vezérműszíjat nem szerelünk fel

– Csak az adott motorhoz hozzárendelt vezérműhajtás alkatrészek beépítésével cserélünk. – Az egyes motorokon eltérő a szíj, a feszítő, a vezetőgörgő igénybevétele, a vezérműhajtás elemei erre az igénybevételre vannak tervezve.-

– Szíjcsere alkalmával a szíjfeszítőt, vezetőgörgő(ke)t is cserélünk, ha innen kapja a meghajtást, akkor a vízpumpát is.

– A szíjcserekor pontosan ismerjük és be is tartjik a technológiai utasításokat, a vezérlés pontos beállításától a szíjfeszesség műszeres beállításáig (kivétel: automata feszítő), a helyes forgásirány betartásáig.

– A hiányos, sérült, deformált vezérműszíj burkolat kockázatot jelent, ezért ezt minden esetben ellenőrizzük és ha szükséges elvégezzük a szükséges javítást vagy cserét.

– Figyelünk, hogy csere közben “tiszta” környezetet biztosítsunk mivel a vezérműszíjhoz kerülő olajszennyeződés a szíj élettartamát drasztikusan csökkenti.

© Copyright 2016 - Gran Service Plus Kft.

A granservice.hu sütiket (cookie-kat) használ. Az oldal böngészésével hozzájárul a sütik használatához. További információ

Az Ön külön hozzájárulása esetén, a Honlap egyes részeinek letöltésekor automatikusan kisméretű, bizonyos esetben az Ön személyes adatait tartalmazó adatfile-okat helyezünk el az Ön számítógépén ("cookie"). A cookie célja az adott oldal minél magasabb színvonalú működésének biztosítása a felhasználó élmény növelése érdekében. Ennek megtörténtéről a Felhasználó a Szolgáltatótól nem kap további értesítést. A cookie-k a Honlap egyes funkcióinak működéséhez szükségesek, látogatásai alkalmával a korábbi cookie-k a Szolgáltatóhoz kerülnek. A Honlapra való belépéssel számítógépének egyes paramétereiről, illetve annak IP címéről naplófile készül. Az adatok kizárólag statisztikai célokat szolgálnak, a Szolgáltató kizárólag a Weboldal fejlesztése érdekében használja fel őket - kivéve a jogszabályi kötelezés, illetve a hatósági eljárás eseteit. Az IP cím és a naplófile egyes esetekben személyes adatnak minősülhet. A cookie-t a Felhasználó képes törölni saját számítógépéről, illetve beállíthatja böngészőjét, hogy a cookie-k alkalmazását tiltsa. A cookie-k alkalmazásának tiltásával a Felhasználó tudomásul veszi, hogy cookie nélkül az adott oldal működése nem teljes értékű.

Bezárás